simsbloggarna

Alla inlägg under september 2012

Av Johanna & Bette - 28 september 2012 21:15

 

Det här är den första serien som jag gör och komentera gärna vad ni tycker och hur ni vill att den ska förbättras. (Jag tål kritik) Och om det fins lite stavfel så bry er inte om det eftersom jag inte är bäst på att stava... ;)

---------------------------------------------------------

Hej... Det var min "mamma" som sa att jag skulle börja skriva dagbok. Hon trodde vel att det skulle få mig på bettre tankar... Jag var nämligen en "bråkstake" på det stället vi bodde på förut.... Det var därför mamma vill flytta, för att få bort mig från dom andra barnen som gjorde att jag snodde, slogs och gjorde andra kriminella saker...




 

Hej jag heter Lissy Speak och bor i Appalosa plants. Okej jag heter egentligen Lisbeth med det är så fult så jag vill heta Lissy i stället! När jag blir stor så kommer jag att byta namn till Lissy i stadshuset, men man måste vara "ungdom" för att göra det. Asså jag tycker att man borde få gör det även om man är 16 år! Jag bodde förut i en storstad, twinbrook. Där fins alla mina vänner och mina fiender. Jag har bott där sen jag var 10 år när jag flyttade till min adoptivfamilj. Ja, ja är adopterad och det blev jag när jag var 10 år. Min adoptiv familj är rätt så jobbig! Jag har en mamma som är en politker, en pappa som jobbar inom sjukvård och en jobbig 10 årig lillasyster som tror att hon vet allt!

Om någon skulle beskriva mig så skulle dom nog göra det med orden, ond, elak, grinig och opassande... Hm om man tänker efter borde man inte vara stolt över dom orden men jag bryr mig inte.


 

Det här är min "mamma", Kristine. Hon jobbar inom politik och vill bara oss andra i familjen vårat bästa. Tja jag tycker inte hon har lyckats med det för hon har gjort så att vi har flytatt till en helt ny stad där jag inte känner någon alls och det är kanske inte så kul! Hon är familjeinriktad, kockbegovning, god, vänlig och arbetsnarkoman. Tja hon är en allmänt "snäll" mamma enligt dom flästa barn.


 

Min "pappa" Martin, är ändå rätt så shysst för han kan typ "handskas" med barn och tonåringar. Han vet liksom hur man känner sig i vissa siuasioner och är heller inte för hård. Han är atletisk, hanskas bra med barn och tonåringar, vänlig, arbetsnarkoman och någonting mer som jag inte kan komma på vad det är, är faktiskt lite glömsk av mig..... Han jobbar inom sjukvård och drömmer om att bli en berömd kirurg. Jag tycker att han ska sträva mot den srömmen för att om det är något jag faktist brinner för så är det att alla ska få vad dom vill ochatt allt är rättvist. Fast jag kan vara lite aggresiv ibland... 


 

Min lillasyster Kicki är nog värst!! Hon är så jobbig, tror att hon vet allt och är allmänt störig! Hon är familjens biologiska barn, Martin och Kristine adopterade mig för att Martin inte kunde få fler barn, och dom vill så gärna ha ett till. Kicki retar därför mig ibland med att säga att jag är lite mindre begåvad än hon för att hon är deras biologiska barn. Jag brukar då slå henne, när jag har gjort det pringer hon till mamma eller pappa och jag får all skulld. Typiskt henne! Kicki är ivrig, arbetsnarkoman, och någonting mer. 


 

Tja jag tycker inte att Kicki dka få mer uppmerksamhet så mer kommer ut i del två!... ;)


------------------------

Tja det var del 1 av serien "Drömmar". Jag har också gjort en ny katergori i menyn så att alla serier finns där!... ;)

(Kommetera vad ni tycker!)

Av Johanna & Bette - 28 september 2012 21:11

 

Alla som har tvingats leva i ett klimat med fyra årstider förstår att hösten är en lycksalig paus mellan den hårda sommarhettan och-40F med vindavkylning som är säker på att komma på vintern. (Redaktörens anmärkning: Författare växte upp i den frusna tundran som är Kanadas Individuella erfarenheter kan variera.). Hösten är inte bara perfekt när det gäller temperaturen, men rowdy barn intill huvudet tillbaka till skolan och videospel som du har varit väntar hela året äntligen kommit ut.

 



Som årstiderna förändras, så gör dina simmar och världen som de gärna bor i. I Sunset Valley (och alla andra värld som kommer med Sims 3 och dess många expansioner, inklusive den nyligen lanserade Supernatural), kommer du bevittna den omgivande bladverk börjar förvandlas till en härlig rödaktig och orange nyans. Eftersom temperaturen sjunker, kommer dina simmar bunt upp i sin yttre växel för att undvika att fånga en förkylning.


Varje säsong varar ca sju sims dagar, men som kan växlas någonstans från 3 till 28 dagar, beroende på vad du föredrar.


Om du gillar falla lika mycket som vi gör, kan du hålla det permanent inställda så att det kommer att kännas som oktober, året runt. Vädereffekter också kan växlas, så om du vill kan det snöa på ditt kommando.
  

Halloween är bara en av de viktigaste festligheterna som sker på hösten, och även om vi inte fick en chans att se vilken typ av spektakel äger rum under denna semester, vi får ta del i höst festivalen centrum.


Eftersom temperaturen och landskap förändras, verksamheten kommer också. Du kan hjälpa till att förbereda din sim en paj-ätande tävling genom att konsumera en onaturlig mängd paj varje dag. Men bara att kunna vandra genom staden och bläddra koncessionen står är en behandling, eftersom du hittar objekt som inte skulle vara tillgängliga i ditt bygga / köpa läget, som ett ... äpple Bobbing tank!

 

När är sista gången du gick guppade för äpplen? Visst, du kan göra det här året, men det har främst varit en nedgång sak att göra eftersom tillsammans med äpplen, det finns ett överflöd av ... pumpor!

 

Att hitta den perfekta pumpan är bara en av de många familjevänliga aktiviteter du kan göra i höst. Det finns inget som går genom rader efter rader av något förvrängd pumpor att finna att en med felfri sidan att hugga. I The Sims 3 säsonger, kommer du att kunna ta en ljus orange melon hem och sätta en kniv till det, skapar en perfekt (eller inte så perfekt om du misslyckas) jack-o-lantern för veranda.


Tänk bara på att om du skulle gå omkring Smashing tänd pumpor, det finns en chans att din rumpa kan fatta eld. Vi skojar inte.

  

 

När vi närmar oss semestern finns hela denna föreställning om den "säsongen att ge", men vad det egentligen betyder är att det är säsong för att äta. Även om vi gärna tro att pumpa paj är mer eller mindre tillgängliga året runt, när du närmar dig Thanksgiving, det är bara om det enda cirkel som är tillgängliga. Ingenting luktar mer himmelskt än en nybakade pumpa paj, och du kan baka din egen med pumpa att din sim tar hem. Baka en paj och värd en fest fest, en ny husmanskost stil gala där gästerna kommer förbi och ta med sig egna rätter. Om du har tur och har Sim grannar med några kulinariska färdigheter, kan de ta med en kalkon till bordet.

     

Och precis innan snön börjar falla, finns det några sysslor som behöver göras. Kratta döda blad är kanske inte den mest trevliga aktiviteter, men att kunna hoppa och leka i en hög av nyligen rakade blad kan vara roligt - mycket till bestörtning av den person som bara rakade det. Och för att göra saker och ting ännu mer intressant är att färskt lövhög nu en ny woohoo plats.


Bara vänta tills vintern ... vi hör igloos är en annan plats där du kan få "mysig".

   

Vi kan älska den svala temperaturen i höst, men det ser ut som vintern är fylld med spännande aktiviteter också. Nämnde vi att du nu kan simma i havet? Förmodligen bäst reserveras för sommaren. Förändringarna är inte bara begränsat till väderpåverkan och årstider. En annan nyhet som Seasons expansionen kommer att introducera är blåkopia läge där färdiga möblerade rum kommer att vara tillgängliga för dig att pussla ihop så att du kan börja spela direkt. Byggnaden kan vara en stor del av att spela Sims, men om du bara vill punga ut simdaler att smälla något respektabel ihop snabbt, är alternativet där.

Håll ögonen öppna när vi får mer information om vintern under de kommande månaderna. The Sims 3: Seasons är satt att släppas den 13 november.

KÄLLA
Översatt allt själv!
Men det klart det kommer mer!
Det kommer den 15 november i sverige!
/Johanna

Av Johanna & Bette - 26 september 2012 20:47

Hej ni vill ju att jag och Johanna ska starta en varsin serie. Tja Johanna kan inte komma på vad hon ska skriva om...men det vet jag! Jag kommer inte att avslöja något! Men jag kan säga att det kommer att vara en sirie om jag vet inte... Någonting! ;) Börjar spela med serie på fredag (27/9) så första delen kommer väll ut på söndag tror jag... ;) Så nu får ni klura lite på vad serien ska handla om och hur den kommer att bli... :)


 

Haha jag har dig...!

Ser det ut som att hon tänker... ;)

Av Johanna & Bette - 26 september 2012 19:12

Okey ja nu kommer några bilder från "Dagens rebecca spel"!... Det som hänt .

Rebecca blir snart åldring så hon passar på att skaffa barn! Hennes adoptivbarn(Sophia) har skrivits in som tonåring på internatskola.

Rebecca är i lvl 7 (militär) Och Ethan (Hennes man) Har lvl 5 (politik) Dom har ca 27000§
Ja det är typ det ni behöver veta er kommer nästa gång jag spelar så följ strömmen!

Sophia  Kastar boll med "plantan"!

Ingen är för stor för kuddkrig! 

 

Kolla vad gulligt Pegasus sover! (Min häst)

    

Ja rebecca ska få barn!
Förlåt att vi inte har skrivit så mycket om rebecca ska fixa nu så det blir en liten serie med det! (En anorlunda serie)
/Johanna

Av Johanna & Bette - 26 september 2012 17:40

Hej jag tänkte skriva lite om expasnsionsspelet leva livet. Jag har haft det i två dagar nu och jag älskar det redan! (Bärjade faktiskt redan älska det när jag stod vid kassan för att köpa det!... ;D) Jag har hunnit med litegrann så därför kanske det inte kommer att vara det längsta inlägget... men i alla fall! jag har tillexempel hunnit köra barnvagn, hoppat hage, åkt på vattenmatta, sovit i våningsäng, haft kuddkrig, gjort några bus, förklätt mig till olika saker, gjort olika aktiviteter efter skolan och skrivit in mitt barn på internatskola. Det är lite vad jag har gjort... :) Så nu kommer lite bilder! :D

 

Lisa gick ut på en promenad med Lovisa i barnvagnen! 

   

Lucas testar den nya vattenmattan. Han verkar tycka om den... ;)

   

Ibland måste man få vara barn... Lovisa ocg Pontus leker kuddkrig!! :)

Tyvärr så hade jag inte tid att tahand om min hund Cylopso... Jsag var tvungen at adoptera bort honom.. :(

 

Haha kolla vad som flög förbi mig i natt... ;)

?

Av Johanna & Bette - 25 september 2012 20:20

hmm ja vad ska man skriva har mycket läxor så hinner inte spela så mycke .... Tänkte starta en sims serie men vet inte vad den ska handla om? Förslag?


BILD!

 

Min övernaturliga familj.. Anden, varulven, älvan, häxan och vampyren! /johanna

Av Johanna & Bette - 25 september 2012 15:32

Ni kan inte gissa vad jag nyss köpt!!!!! jo jag har precis köp the sims 3 Leva livet!!! iiii här super glad!!! Nu håller jag på att instalera så snart ska jag börja spela!!!    

Så himla kuuuuuul!!!!!!!!! :)

Av Johanna & Bette - 22 september 2012 11:15

Hej! Jag gillar att inreda hus! Det liksom blir snyggt då. (Enligt mig....) Och jag orkar typ inte bygga hus längre eftersom jag vill börja spela så fort som möjhligt så då brukar jag också köpa ett färdiginrätt hus. ;) Så då vet ni vad jag köper... :)


 

Här är en bild på Rebecca

Presentation


Hej! Ja då har du hittat hit. Nu är det bara att njuta,fråga,fundera och LÄS! Vi heter Johanna och Elizabete och skriver om det du vill om The sims 3. Nej nu får du börja läsa inläggen! Hejdå.

Kontakt?

Länkbyte?

Eller andra frågor?

Kontakta thesiimslife3@live.se

Historier

   Rebecca

Då vi har gjort likadan sim men spelar på 2 spel. Skapar generationer och få "Rebecca" att lyckas! Följ både rebaccas upp och nedgång och när hennes barn barn lyckas! Mer om hur vi gjorde hittar ni HÄR och HÄR. Kolla också bland kategorierna efter "Rebecca" och läs!

   Lissy och hennes adoptivfamilj har precis flyttat till den nya staden appalosa plants. Just nu orkar inte Lissy mer, både med en jobbig lillasyster och inga vänner som är som henne, ett EMO. Ska Lissy börja trivas och komma bort får sin ovana att stjäla och vara elak?

Läs mer om dom HÄR.
Läs om hur det går upp och ner!
klicka i kategorier på "drömmar".
En serie av Elizabete!

Sök i bloggen

Kommande spel

  

           The sims 3 Årstider
         Release: 15 November  

Omröstning

Vad ska johanna skriva för sorts serie?
 Övernaturligt
 Generationer
 Bråk/kärlek
 tonåringar
 Drömjobb
 Ny inflyttad
 Djur
 Rampljuset
 Destionations världen
 Rik och berömd
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards