simsbloggarna

Alla inlägg under augusti 2012

Av Johanna & Bette - 31 augusti 2012 14:44

Hm... Svår fråga... Asså jag tycker om husdjursliv för att det fins HÄSTAR där men, jag tycker också om rampljuset, kvällsnöjen, drömjobb och leva livet. Men nu tar jag husdjur bara för att det är det bästa expansionsspelat som jag har! Och jag ÄLSKAR HÄSTAR och andra djur!!!!!! :) <3


   

Av Johanna & Bette - 30 augusti 2012 22:56

Rebecca hade 35 000$ på sitt konto på Sims. Därför flyttade jag till er större och finare hus ett kvarter bort. Det gamla huset hade ett sovrum och bar bara avlångt, den hade ett litet badrum och ett kök och vardagsrum i samma rum, jag hade också en liten trädgård. Nu bor jag i ett mycket rymligare hus med två sovrum, en sor tolett, ett kök, ett vardagsrumm en altan och en STORträdgård! :)

Av Johanna & Bette - 30 augusti 2012 18:17

Jag har goda nyheter!! Christoffer (Rebeccas man) är inte en åldring längre!! Jag fixade det, ville bars säga det! ;)
Överst är han som vuxen, under är han som åldring. ;)

Av Johanna & Bette - 30 augusti 2012 13:19

Skaffade en kille/man till rebecca skulle göra en "billig plastikopration"
.. Det var en pasient som rymde från väntrummet och hade tagit på sig en operationsrock..-.- han blev såhär
till det här för jag gjorde en till billig och då gick det bra :) /johanna

Av Johanna & Bette - 30 augusti 2012 12:39

Aja gör också det hära så vi kan jämföra :)



1. Vilka spel har du?
2. Vilket är ditt bästa expansionspaket och varför?
3. Vad saknar du i spelet? Vad är du missnöjd med och varför?
4. Vilket är ditt bästa prylpaket och varför?
5. Vad är det längsta du har kommit till i generationer?
6. Tjejsimmar eller killsimmar?
7. Det värsta expansionspaketet och varför
8. Bygga hus, inreda ett färdigt hus eller köpa ett helt färdigt som redan är inredat? Varför?
9. Vilken är din favoritsim igenom alla tider och varför?
10. Det värsta prylpaketet och varför
11. Fusk eller mods?
12. Den fulaste simmen du har gjort
13. CC eller CC-free?
14. Vilken egenskap använder du mest?
15. Vilken livslång önskan: Superpopulär eller hjärtekrossare?
16. Ta bilder eller filma?
17. Ladda ner simmar eller skapa egna?
18. Vilken färdighet tycker du mest om?
19. Ful sim med bra egenskaper eller snygg sim med dåliga egenskaper?
20. Kina eller Frankrike?
21. Spela i generationer eller spela med en familj och sedan fortsätta på en annan?
22. Sunset Valley eller Bridgeport?
23. Om du var en sim, vilka egenskaper hade du haft då?
24. Familjen Spökh eller familjen Markövertag?
25. Vilket är ditt favoritspöke/sätt att dö på och varför?
26. Vilken är din favorit bland de mytologiska varelserna (såsom vampyr, enhörning etc)?
27. Vilken låt på simliska är din favorit?
28. Vilken är den tråkigaste färdigheten?
29. Finns det någon egenskap du aldrig har använt? Varför har du aldrig använt den?
30.Vilken NPC är din favorit?

A Mina spel är (inte i ordning)


- The sims 3

- Leva livet
- Husdjur
- Kvällsnöjen
- Rampljuset
- Destinations världen
- Drömjobb
Tror det var alla?

Och 2!
Mitt bästa exp och varför!
Det måste vara husdjur!
Ni fattar inte hur mycke jag länktade efter det! Jag hade sagt innan jag visste när det kom ut, hade jag sagt "Det måste ju komma med husdjur och hästar!" Älskar hästar och därför älskar jag just det !
 

Av Johanna & Bette - 30 augusti 2012 09:04

Hej Johanna har skrivit om sin Rebecca men det har inte jag. Jag spelade rätt så länge på henne så det har hänt supermycket grejer. Jag kommer att skriva en liten text efter varje bild så att ni får veta vad som har hänt. Jag kommer också att berätta lite nu. Just nu så är hon på level 7 i militären, hon har 25 000§, är gift, har två tvillingar Adam och Patric och så är hon gravid.

Nina (Rebecas hund) har blivit vuxen, sen så adopterade hon en häst (Roxy) och en till hund, (Trixy) både Roxy och Trixy blev vuxna. Rebecca fixade i sin trädgård, odlat äppelträd, fått pojkvän, förlåvat sig, gift sig, skaffat barn, fött barn, lärt barnen att prata, gåoch gå på pottan.

Det var en lute kortare variant om hur det har varit. Jag har varit lite konstig så nu är barnen småbarn, och pappa har tydligen blivit åldring...? Jag tror jag vet hur jag kan göra så att jag får tillbaka honom hur han va, men om et inte går har ni något bra fusk för hur man bli yngre eller något sånt?? Tja här kommer bilderna: (och kanske någon video får se) 

 


Nina är fortfarande en liten Valp!


 

Men nu har hon blivit större och Rebecca tränar henne att jaga! :)

Rebecca var trött på sina gamla kläder så hon gick för att ändra på kläderna, men sparade dom gamla i fall hon skulle vilja ha dom igen.

   

Om man bytt kläder måste man ju byta frisyr också! ;)

 

Rebecca adopterade en häst, som hon sedan blev BFA med (hon är BFA med alla sina djur)

Sedan en första ridtyr med hennes nya häst Roxy, Roxy är duktig på att hoppa och galopera!

   

En dag i parken träffade hon Cristoffer Steel som hon började tycka om.

 

Rebecca tyckte om Cristoffer väldigt mycket, Cristoffer kände samma sak för Rebecca! <3

 

Rebbeca gjorde en skön masage på Cristoffer som han tyckte väldigt mycket om!


 

Ärligt talat så tyckte Rebecca om Cristoffer så mycket at hon friade till honom!

Cristoffer blev förvånad och sa ja!

 

   

Cristoffer beundrade värkligen ringen! :)

 

Han kastede sig sedan på Rebecca för att omnfamna henne!   

 

Dom kramades länge...

 

Sen så hade dom lite "myspys"...

  




   

Sen fick Nina loppar så Rebecca badade henne efter jobbet.

 

Rebecca adopterade senan en ny hund Trixy.

 

Rebbeca älskade Trixy lika mycket som hon älskade alla andra sjur i hushållet.

  

 

Sen så fyllde Trixy år och då sdot alla och tittade på!

  

Först var hon spinkig och smal...

Men sen så blev hon stor och fet... ;)

 

Trixy fick också ett nytt, blått halsband med ett hundben på.   

Nina och Trixy blev vänner fort.

   

Rebecca älskade sin trädgård speciellt alla äppelträd, hon fick också mycket pengar för äpplena! :)

 

Många kom för att beundra hennes mästervärk

  

 

Rebecca hade också ett grönsaksland, men Roxy kom alltid och åt upp allting (suck)

 

Med varje dag blev Rebecca allt äldre och äldre, tillslut så blev hon en vuxen! :)

   

       

Rebecca tyckte att det var skönt att känna sig stor och fullvuxen! ;)

 

Men ibland så kunde man vara liten och köpa glass!

Hmmm... vad ska jag ta?...

   

Ska jag ta den i alla fall?...

 

Ja det gör jag! Ehhm... ursäkta men jag tar en glassstut, jordguppssmak!

 

Mmmm... vad gott det ska bli!

 

Tack så mycket!


Nu ska jag äta!!...

  

Mmmm..... vad GÖTT!!!

  

 

En dag så dog Rebeccas mört Teodorha (en fisk altså) så Rebecca var tvungen att spola ner henne i toletten.

 

Rebecca älskade Tehodora...

 

Hmp... Ninas mloppar har smittat av sig på Rebecca!!!

 

Lite senare så gifte sig Rebecca med Cristoffer.

         

Dom blir nog lyckliga tillsamamns... :D <3

   

 

Och så kom bröllopsnatten!!... Så dom förökte skaffa barn... ;)  

     

Det yckades och Rebecca blev gravid... ;)

Sen så blev Cristoffer också  vuxen... 

           

Han tyckte att han såg stilig ut!

 

Rebecca vill ha tvillinga så hon dasade till barnmusik hela dagarna!

   

Tillslut så kom den stora dagen och Rebecca var tvungen att åka till sjukhuset!

Men något gick snett och bebisarna blev osynliga... :( Men det blev två pojkar, Adam och Patric

  


Medans Cristoffer var på jobbet (han joppar inom vetenskap level 2) så tränade Rebecca på att hoppa med Roxy.

  

    

Sen så fyllde Adam och Patric år, dom såg ut som monsters som småbarn... O.o




   

Men dom bytte sedan kläder.

Cristoffer och Rebecca kelade på sängen.

Cristoffer och Rebecca ville ha ett till barn så dom skaffade det.

     

Men så en dag så blev Cristoffer åldring...

 

Jag vet inte hur det gick till men tydligen så var han för gammal.

Kan någon hjälpa mig med att få honom att bli vuxen igen?

   

SNÄLLA NÅGON HJÄLP MIG!!!!!!


Ja det var så långt jag har komit på min Rebecca. Jag hoppas ni gillade den! Jag skrev som en märettare ibland och ibland som om det var hon som tänkte det... ;)


//Bette

Av Johanna & Bette - 30 augusti 2012 08:50

Ja jag har redan sakt den men jag säger det igen. Jag har bara husdjur som expansionspel och jag har inga psrylpaket änny. (men jag vill och ska ha ALLA sims spel... ;D)


 

Av Johanna & Bette - 29 augusti 2012 21:30

Hej jag tänkte att jag kunde göra "30 dagars utmaning" på bloggen!!!
Den här är tagen från min kompis blogg: http://juliasthesims3.blogspot.se/ Jag hoppas ni följer den också!!! :D
 
1. Vilka spel har du?
2. Vilket är ditt bästa expansionspaket och varför?
3. Vad saknar du i spelet? Vad är du missnöjd med och varför?
4. Vilket är ditt bästa prylpaket och varför?
5. Vad är det längsta du har kommit till i generationer?
6. Tjejsimmar eller killsimmar?
7. Det värsta expansionspaketet och varför
8. Bygga hus, inreda ett färdigt hus eller köpa ett helt färdigt som redan är inredat? Varför?
9. Vilken är din favoritsim igenom alla tider och varför?
10. Det värsta prylpaketet och varför
11. Fusk eller mods?
12. Den fulaste simmen du har gjort
13. CC eller CC-free?
14. Vilken egenskap använder du mest?
15. Vilken livslång önskan: Superpopulär eller hjärtekrossare?
16. Ta bilder eller filma?
17. Ladda ner simmar eller skapa egna?
18. Vilken färdighet tycker du mest om?
19. Ful sim med bra egenskaper eller snygg sim med dåliga egenskaper?
20. Kina eller Frankrike?
21. Spela i generationer eller spela med en familj och sedan fortsätta på en annan?
22. Sunset Valley eller Bridgeport?
23. Om du var en sim, vilka egenskaper hade du haft då?
24. Familjen Spökh eller familjen Markövertag?
25. Vilket är ditt favoritspöke/sätt att dö på och varför?
26. Vilken är din favorit bland de mytologiska varelserna (såsom vampyr, enhörning etc)?
27. Vilken låt på simliska är din favorit?
28. Vilken är den tråkigaste färdigheten?
29. Finns det någon egenskap du aldrig har använt? Varför har du aldrig använt den?
30. Vilken NPC är din favorit?
 
Börjar i morgon! :)
 
//Bette

Presentation


Hej! Ja då har du hittat hit. Nu är det bara att njuta,fråga,fundera och LÄS! Vi heter Johanna och Elizabete och skriver om det du vill om The sims 3. Nej nu får du börja läsa inläggen! Hejdå.

Kontakt?

Länkbyte?

Eller andra frågor?

Kontakta thesiimslife3@live.se

Historier

   Rebecca

Då vi har gjort likadan sim men spelar på 2 spel. Skapar generationer och få "Rebecca" att lyckas! Följ både rebaccas upp och nedgång och när hennes barn barn lyckas! Mer om hur vi gjorde hittar ni HÄR och HÄR. Kolla också bland kategorierna efter "Rebecca" och läs!

   Lissy och hennes adoptivfamilj har precis flyttat till den nya staden appalosa plants. Just nu orkar inte Lissy mer, både med en jobbig lillasyster och inga vänner som är som henne, ett EMO. Ska Lissy börja trivas och komma bort får sin ovana att stjäla och vara elak?

Läs mer om dom HÄR.
Läs om hur det går upp och ner!
klicka i kategorier på "drömmar".
En serie av Elizabete!

Sök i bloggen

Kommande spel

  

           The sims 3 Årstider
         Release: 15 November  

Omröstning

Vad ska johanna skriva för sorts serie?
 Övernaturligt
 Generationer
 Bråk/kärlek
 tonåringar
 Drömjobb
 Ny inflyttad
 Djur
 Rampljuset
 Destionations världen
 Rik och berömd
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2012 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards